بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
حذف نام ایران از فدراسیون جهانی بورس‌ها سیاسی است
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:50 | بازدید : 784 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

عضو شورای‌ بورس، درباره اخراج بورس تهران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار گفت: تعلیق یا اخراج ایران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار یک موضوع سیاسی است.
به گزارش همشهری، فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار از سال گذشته نام بورس تهران را از فهرست اعضای خود حذف کرد اما این موضوع هیچ واکنش رسمی از سوی مقامات ایرانی در پی نداشت و فقط به درج چند گزارش در روزنامه همشهری ختم شد. از آن زمان تاکنون 6‌ماه می‌گذرد و هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه بازگشت عضویت ایران در این فدراسیون در دست نیست.
فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار به‌عنوان معتبر‌ترین مجمع جهانی بازارهای مالی متشکل از 54 بورس معتبر جهان است که بیشتر بورس‌های دنیا تحت استاندارد‌های مشخصی عضو این فدراسیون هستند. در حال حاضر بزرگ‌ترین غول‌های مالی دنیا عضو این فدراسیون هستند و ارزش دارایی‌هایی این فدراسیون بیش از 50‌هزار میلیارد دلار است. بورس تهران که در حال حاضر 110‌میلیارد دلار ارزش دارد، در سال1995 پس از تلاش‌های فراوان به عضویت این فدراسیون در آمد اما از اکتبر(مهرماه) سال گذشته عضویت بورس تهران در این فدراسیون به حالت تعلیق در آمد.
پیش از این لورنزو گالی رئیس بخش مطالعات آماری فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری، درباره حذف و تعلیق بورس تهران از فهرست فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار گفته بود: ما از اکتبر سال‌جاری (مهرماه 1390) عضویت بورس تهران را در این فدراسیون به حالت تعلیق در آوردیم. وی در پاسخ به این پرسش که دلایل تعلیق عضویت بورس تهران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار چیست گفت:شرایط عضویت به‌طور مشخص به اعضا اعلام شده است که هر کدام از بورس‌های عضو این فدراسیون باید با یکی از مقامات بازار سرمایه‌‌اش به عضویت سازمان جهانی آیسکو IOSC (سازمانی که نهاد ناظر بازار‌های سرمایه جهان است) درآید اما این شرط برای ایران محقق نشد.گالی تأکید کرده بود: تا وقتی بررسی شرایط بورس تهران در آیسکو IOSC کامل نشود، عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی به حالت تعلیق در خواهد آمد.
تحلیل یک عضو شورای بورس
محمدرضا پور ابراهیمی عضو شورای بورس در گفت‌وگو با همشهری درباره پیگیری دلایل تعلیق ایران از فدراسیون جهانی بورس‌ها گفت: تعلیق ایران از فهرست فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار یک موضوع سیاسی است اما این موضوع در دست بررسی است. به گفته وی یک فرد انگلیسی تبار که تحت لابی اسرائیل در این فدراسیون فعالیت می‌کند یکی از افرادی است که زمینه‌های تعلیق عضویت ایران را در این فدراسیون به‌وجود آورده است.
وی افزود: موضوع اصلی این است که فدراسیون جهانی برای ادامه عضویت ایران یکسری خواسته‌های نابجا دارد و اطلاعاتی را مطالبه می‌کند که ممکن است به لحاظ امنیتی مشکل‌ساز باشد. پور ابراهیمی تصریح کرد: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار بعضا خواسته‌ها و تعهداتی را خواسته است که شبیه بهانه‌گیری است و ارائه این اطلاعات از لحاظ امنیت ملی به صلاح نیست.وی تأکید کرد: سازمان بورس واوراق بهادار پیگیر این موضوع است و در حال بررسی لغو عضویت ایران در فدراسیون جهانی است.
 


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 323
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 436
:: بازدید ماه : 2382
:: بازدید سال : 11282
:: بازدید کلی : 131823